Ahad, 20 Julai 2008

Visi, Misi, Objektif, Dasar Kualiti, Moto, Falsafah JTK

Visi

Agensi Penggerak Utama Di Dalam Pentadbiran Dan Pengurusan Sumber Manusia Yang Cemerlang Di Sektor Swasta.

Misi

Membangun Masyarakat Industri Yang Produktif, Bermaklumat, Berdisplin, Penyayang Serta Reaktif Kepada Perubahan-Perubahan Di Dalam Persekitaran Perburuhan Untuk Menjana Pertumbuhan Perindustrian Dan Peningkatan Peluang Pekerjaan.

Objektif
  • Melindungi kepentingan dan memajukan kebajikan masyarakat industri;
  • Mengutama dan mengekalkan peluang-peluang pekerjaan untuk warganegara;
  • Membantu industri meningkatkan daya saing bagi menghadapi cabaran globalisasi; dan
  • Mewujudkan masyarakat industri yang berpengetahuan dalam hal-hal dan undang-undang perburuhan untuk mewujudkan suasana perburuhan yang kondusif bagi pembangunan perindustrian dan pelaburan.
Dasar Kualiti

Adalah komited untuk mengendalikan sebarang aduan buruh demi mewujudkan suasana kerja yang harmoni bagi menjamin kepuasan pelanggan dan ditingkatkan secara berterusan.

Moto

Untuk memastikan perkhidmatan Jabatan sentiasa cemerlang, pegawai dan kakitangan sentiasa diminta menggunakan minda yang kreatif semasa melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka.

Falsafah

Falsafah Perkhidmatan Jabatan Tenaga Kerja menjelaskan peranan Jabatan Tenaga Kerja sebagai orang tengah di antara pekerja dan majikan bagi mengekalkan keharmonian perusahaan. Melalui falsafah ini, Jabatan Tenaga Kerja berkeyakinan tanggungjawab pekerja dan majikan akan terlaksana sementara hak pekerja dan majikan tetap terpelihara.

Tiada ulasan: